Teachers 4.0 Digital

Το πρόγραμμα Teachers 4.0 Digital, είναι ένα εμβληματικό έργο 1,4 εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και την προώθηση του ψηφιακού αλφαβητισμού μέσω της εκπαίδευσης και της κατάρτισης στις ευρωπαϊκές σχολικές τάξεις. Το έργο έχει διάρκεια 3 ετών, από τον Δεκέμβριο του 2023 με την εναρκτήρια συνάντηση να έχει λάβει χώρα στην Αθήνα, την 1η -2η Φεβρουαρίου 2024.

 

 

Το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου είναι ο υπερήφανος συντονιστής αυτής της δυναμικής κοινοπραξίας που αποτελείται από 16 οργανισμούς από 7 χώρες, συμπεριλαμβανομένων φημισμένων πανεπιστημίων και παιδαγωγικών σχολών, δημόσιων αρχών στον τομέα της εκπαίδευσης, παρόχων εκπαίδευσης ενηλίκων με μεγάλη εμπειρία στον τομέα της κατάρτισης εκπαιδευτικών και ευρωπαϊκών δικτύων για τον γραμματισμό στα μέσα και τις ψηφιακές δεξιότητες.

Ο ψηφιακός αλφαβητισμός και η αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης συγκαταλέγονται στις τρεις κορυφαίες ψηφιακές δεξιότητες που απαιτούνται για τον 21ο αιώνα. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες ώστε να ενδυναμώνουν τους/τις μαθητές/ριες τους να σκέφτονται κριτικά, να κάνουν ενημερωμένες επιλογές στο διαδίκτυο και να παραμένουν ασφαλείς, ενώ παράλληλα να ενισχύουν συνεχώς την ανθεκτικότητά τους στον ψηφιακό κόσμο.

Το πρόγραμμα Teachers 4.0 Digital προσφέρει μια μεγάλης κλίμακας εφαρμογή για την ανάπτυξη ικανοτήτων για την αρχική κατάρτιση και τη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών και παιδαγωγών σε όλη την Ευρώπη, με έμφαση στη Βουλγαρία, την Κύπρο, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Πολωνία και τη Ρουμανία.

Η εναρκτήρια συνάντηση ήταν μια ευκαιρία για τους εταίρους να γνωριστούν μεταξύ τους, να ανταλλάξουν εμπειρίες και να σχεδιάσουν τα πρώτα βήματα προς τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα του έργου:

– Ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου προγράμματος επιμόρφωσης που θα καθοδηγήσει τους δασκάλους και τους εκπαιδευτικούς στους τρόπους με τους οποίους μπορούν να καλλιεργήσουν στους/στις μαθητές/ριες τους τις απαραίτητες δεξιότητες για να ευδοκιμήσουν στην ψηφιακή εποχή.

– Σχεδιασμός πανεπιστημιακού μαθήματος με θέμα την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και του ψηφιακού γραμματισμού

– Ανάπτυξη πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης για την επιμόρφωση χιλιάδων εκπαιδευτικών και παιδαγωγών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που θα προσφέρει το μάθημα Teachers 4.0 Digital σε μορφή μικτής μάθησης.

Απώτερος στόχος του έργου είναι η υλοποίηση μιας μεγάλης κλίμακας δραστηριότητας επιμόρφωσης που θα περιλαμβάνει πάνω από 2.000 εν ενεργεία εκπαιδευτικούς και μελλοντικούς εκπαιδευτικούς στις εμπλεκόμενες χώρες.

Το έργο αποσκοπεί στη δημιουργία ευρύτερου αντίκτυπου με την έναρξη δημόσιου διαλόγου με τη συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων φορέων, τη συμβολή στη μεταρρύθμιση της πολιτικής για την εκπαίδευση στον ψηφιακό γραμματισμό σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο και την παροχή μακροπρόθεσμης ολοκληρωμένης καθοδήγησης σε θέματα που αφορούν την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και την προώθηση του ψηφιακού γραμματισμού.

 

Εταίροι Έργου: European University Cyprus (EUC – Cyprus – Project coordinator), National and Kapo Istrian University of Athens (NKUA – Greece), Sofia University St Kliment Ohridski (UNISOFIA – Bulgaria), West University of Timisoara(Romania), University of Lodz (Poland, UNIWERSYTET LODZKI), University of Palermo (UNIPA – Italy), Cyprus Pedagogical Institute (CPI – Cyprus), Institute of Educational Policy (IEP – Greece), Ministry of Education and Science (Bulgaria), Ministry of Education and Research (Romania), Athens Lifelong Learning Institute (ALLI – Greece), Mediawise Society (Asociatia Mediawise Society – Romania), Lodz Centre of Teacher Training and Vocational Education (ŁCDNiKP – Poland), CESIE (Italy), Research Innovation and Development Lab (ReadLab – Greece), European Association for Viewers Interests (EAVI – Belgium), ALL DIGITAL (Belgium).

Το έργο Teachers 4.0 Digital (αριθμός έργου: 101132893) χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ωστόσο, οι απόψεις και οι γνώμες που εκφράζονται είναι αποκλειστικά του/των συγγραφέα/ων και δεν αντανακλούν κατανάγκη τις απόψεις και τις γνώμες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Εκτελεστικού Οργανισμού Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (EACEA). Ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση ούτε ο EACEA μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνοι γιαυτές..

 

Skip to content