ΣΕΙΡΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ ΜΕ ΘΕΜΑ: ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ

Εισαγωγή: Η έννοια της μουσικής ταυτότητας όπως και οι διαδικασίες διαμόρφωσης και οικοδόμησής της, αποτελούν ενδιαφέρον ερευνητικό ζήτημα της σύγχρονης μουσικής παιδαγωγικής. Η διερεύνηση και κατανόηση τόσο των βασικών πυλώνων που ορίζουν την έννοια της μουσικής ταυτότητας (ατομικών και κοινωνικών) όπως και των παραγόντων που επιδρούν και καθορίζουν τη δυναμική διαδραστική διαδικασία κατασκευή της, αποτελούν εξαιρετικής σημασίας πληροφόρηση για την επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα της μουσικής εκπαίδευσης. Η μουσική εμπειρία και ο τρόπος που βιώνεται η μουσική από τα άτομα στις διαφορετικές συνθήκες και περιπτώσεις αποτελεί κεντρικό άξονα της οικοδόμησης μουσικών ταυτοτήτων διαμορφώνοντας καινούριες προοπτικές και καθορίζοντας νέες βάσεις στις παιδαγωγικές προσεγγίσεις και πρακτικές της σύγχρονης μουσικής εκπαίδευσης. Η μουσικοπαιδαγωγική κοινότητα αντλώντας πληροφόρηση που αφορά στην έννοια της ταυτότητας και ειδικότερα στην έννοια της μουσικής ταυτότητας, όπως και στους παράγοντες και συνθήκες που επηρεάζουν την πορεία κατασκευής της, προσανατολίζεται στην υιοθέτηση σύγχρονων προσεγγίσεων μουσικής μάθησης που προάγουν την προσωπική ανάπτυξη και ευδαιμονία των ατόμων.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2021, 18:00 – 20:00

Μουσικές ταυτότητες: Κάθε άτομο και μια ιστορία

Εισηγητές:

Κυριακή – Τριάδα Πάνου, Μεταπτυχιακή φοιτήτρια στη Μουσική Παιδαγωγική, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Λυδία Ζερβάνου, Απόφοιτη μεταπτυχιακού τίτλου στη Μουσική Παιδαγωγική, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Κωνσταντίνα Πετρινιώτη, Μεταπτυχιακή φοιτήτρια στη Μουσική Παιδαγωγική, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Παντελής Μαυροκεφαλίδης, Μεταπτυχιακός φοιτητής στη Μουσική Παιδαγωγική, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Θεόδωρος Ηλιάδης, Μεταπτυχιακός φοιτητής στη Μουσική Παιδαγωγική, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Μαρία Νάκου, Μεταπτυχιακή φοιτήτρια στη Μουσική Παιδαγωγική, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Άλκηστις Τόγια, Απόφοιτη μεταπτυχιακού τίτλου στη Μουσική Παιδαγωγική, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Συντονίζει:

Δρ. Μαρία Παπαζαχαρίου – Χριστοφόρου, Λέκτορας Μουσικής Παιδαγωγικής, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Παρακολουθείστε τη διάλεξη ΕΔΩ


ΠΕΜΠΤΗ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2021, 18:00 – 19:00

If you don’t live it, it won’t come out of your horn: Improvisation, musical identities and all that jazz

Εισηγητής: Raymond MacDonald, Professor of Music Psychology and Improvisation, at the University of Glasgow.

This presentation discusses the importance of musical identities and by outlining a number of research projects that investigate the fundamental features of improvisation.  Improvisation is outlined as an accessible, unique, spontaneous, social and creative process that can facilitate collaboration between musical genres and across disciplines.  Also, the importance of improvisation and musical identities within music education and music therapy will be discussed.

Raymond MacDonald is Professor of Music Psychology and Improvisation.  After completing his PhD in Psychology at the University of Glasgow, investigating therapeutic applications of music, he worked as Artistic Director for a music company, Sounds of Progress, specializing in working with people who have special needs.  He was Head of The Reid school of Music at Edinburgh University  between 2013 and 2017. He has published over 70 papers, was editor of the Journal Psychology of Music between 2006-2012 and has co-edited five texts:  Musical Identities (2002), Musical Communication (2005), Music Health and Wellbeing (2012), Musical Imaginations (2012) and the Handbook of Music Identities (in press).   As a saxophonist and composer his work is informed by a view of improvisation as a social, collaborative and uniquely creative process that provides opportunities to develop new ways of working musically. Collaborating with musicians such as Evan Parker, David Byrne, Jim O’Rourke and Marilyn Crispell, he has released over 50 CDs and toured and broadcast worldwide. He has produced music for film, television, theatre and art installations and is a founder member of Glasgow Improvisers Orchestra. He has a particular interest in cross-disciplinary collaboration and has extensive experience of working with artists and Filmmakers

Raymond.macdonald@ed.ac.uk

https://www.eca.ed.ac.uk/profile/prof-raymond-macdonald

The presentation  discusses the importance of improvisation – as an accessible, unique, spontaneous, social and creative process – and musical identities, within music education and music therapy.

Join the event HERE

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε ΕΔΩ


ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021, 18:00 – 19:00

Μουσικές ταυτότητες και επικοινωνιακή μουσικότητα στην προσχολική ηλικία

Εισηγήτρια: Δρ. Ζωή Διονυσίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγικής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Η Ζωή Διονυσίου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγικής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Είναι Διευθύντρια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Μουσική Παιδαγωγική» στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη της Θερινής Ακαδημίας στη Μουσική Παιδαγωγική και του επιμορφωτικού προγράμματος «Μουσική Αγωγή στην Προσχολική Ηλικία» του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης του Ιονίου Πανεπιστημίου. Παράλληλα με την ακαδημαϊκή διδασκαλία συντονίζει μια σειρά μουσικοπαιδαγωγικών δράσεων του Ιονίου Πανεπιστημίου στην κοινότητα («Πρόγραμμα μουσικής αγωγής για βρέφη και νήπια», διακαλλιτεχνικά μουσικοπαιδαγωγικά προγράμματα σε μουσεία, πινακοθήκες, βιβλιοθήκες, ομάδα Μουσικής στην Κοινότητα με δράσεις στο ΣΔΕ του Καταστήματος Κράτησης Κέρκυρας, κλπ.). Τα κυριότερα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τη μουσική αγωγή στην προσχολική ηλικία, τα παραδοσιακά παιχνιδοτράγουδα, τη διδακτική της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής, κλπ. Είναι συν-επιμελήτρια του επιστημονικού περιοδικού Μουσικοπαιδαγωγικά (της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση, Ε.Ε.Μ.Ε.). Είναι συνσυγγραφέας δύο βιβλίων, επιμελήτρια πέντε συλλογικών τόμων και πρακτικών συνεδρίων. Έχει επιμεληθεί δύο Ψηφιακά Αποθετήρια – ψηφιακές υπηρεσίες μουσικοπαιδαγωγικού περιεχομένου (Ευτέρπη, Τραγουδώντας ελληνικά) και έχει δημοσιεύσει περισσότερα από πενήντα άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων. Από το 2012 συντονίζει την ομάδα μουσικοπαιδαγωγικών δράσεων «Ανέβα μήλο – Κατέβα ρόδι», η οποία ερευνά και αξιοποιεί λαογραφικό και εθνομουσικολογικό υλικό σε παραστάσεις μουσικοπαιδαγωγικού προσανατολισμού. 

Εγγραφή στο Webinar ΕΔΩ